آیتی، عبدالحسین. (1340). کشف الحیل. تهران: بینا.
آیتی، نصرتالله. (1394). از تبار دجال. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی|.
ابنخلدون، عبدالرحمن. (1408ق). تاریخ ابنخلدون (محقق: خلیل شحاده، چاپ دوم). بیروت: دارالفکر.
ابوالفرج اصفهانی، علی بن الحسین. (1987). مقاتل الطالبین )شارح و محقق: سید احمد صقر، چاپ دوم(. بیروت: مؤسسة الاعلمی للمطبوعات.
ادارۀ اطلاعات قم. (1394 «الف»). بررسی جریان یمانی، سراب 1. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
ادارۀ اطلاعات قم. (1394 «ب»). بررسی جریان یمانی، سراب 2. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
اسفندیاری، محمودرضا. (1389). عرفان وسیاست در اندیشۀ سید محمد نوربخش، نامه الهیات، 5(10)، صص 5-14.
اشعری قمی، سعد بن عبدالله. (1387). المقالات و الفرق (مترجم: محمدجواد مشکور). تهران: آشیانه کتاب.
اعتضادالسلطنه، علیقلی فتحلی. (1377). فتنه باب (مصحح: عبدالحسین نوایی). تهران: نشر علم.
انصاری، ابومحمد. (بیتا). جامع الادله. بیجا: انتشارات انصار الامام مهدی.
باقری، علیاکبر. (1391). جستاری در نقد بابیت با تأکید بر نقد آموزۀ رکن رابع در اندیشۀ شیخیه. فصلنامۀ علمی - پژوهشی معرفت ادیان، 3(11)، صص87-104.
بصری، احمد بن اسماعیل. (1431ق). الجواب المنیرعبرالثیر (ج1، 2 و 3، چاپ دوم). بیجا: اصدارات انصار امام مهدی#.
پیغان، علیرضا. (بیتا). کتاب القائم. بیجا: بینا.
جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم. (1429ق). قبیله حیله. بیجا: بینا.
جعفریان، رسول. (1393). مهدیان دروغین. تهران: نشر علم.
جمعی از نویسندگان. (1388). کژراهه (چاپ اول). تهران: مؤسسۀ جام جم.
حاجقلی، احمد؛ اسحاقیان، جواد؛ و حسیدری چراتی، حجت. (1395). فرقههای انحرافی: شیخیه، بابیه و بهائیت (چاپ دوم). قم: مرکز تخصصی مهدویت.
حجامی، حسین. (بیتا). بهسوی انحراف. بیجا: بینا.
دادستانی ویژۀ روحانیت. (بیتا). اعترافات حسن ابطحی. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
دادستانی ویژۀ روحانیت. (بیتا). اعترافات کاظمینی بروجردی. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت)
دادستانی ویژۀ روحانیت. (بیتا). اعترافات شهره حضرتی. قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
دادستانی ویژۀ روحانیت. (بیتا). بازخوانی پروندۀ انحرافات محمود عرفانیان. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت)، شمارۀ 3.
دادستانی ویژۀ روحانیت. (بیتا). بازخوانی پروندۀ انحرافات حسن ابطحی. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
دادستانی ویژۀ روحانیت. (بیتا). بازخوانی پروندۀ انحرافات علی یعقوبی. قم: . قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
دفتری، فرهاد. (1383). تاریخ و عقائد اسماعیلیه (مترجم: فریدون بدرهای). تهران: فرزانروز.
دهخدا، علی اکبر. (1377). لغتنامه دهخدا (زیر نظر محمد معین و سید جعفر شهیدی، چاپ دوم). تهران: روزنه.
ذکاوتی، علیرضا. (1399). جنبش نقطویه (چاپ چهارم). بیجا: انتشارات ادیان و مذاهب.
ذکاوتی، علیرضا؛ لاجوردی، فاطمه. (1391). مداخل حروفیه، دایرهٔالمعارف بزرگ اسلامی (زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، ج20). تهران: مرکز دائرۀالمعارف بزرگ اسلامی.
رحمتی، محمدکاظم. (1392). زیدیه در ایران (چاپ اول). تهران: پژوهشکدۀ تاریخ اسلام.
رنجبر حیدرباغی، احمد. (1392). گزارشی از توقیت ها در گستره تاریخ. پژوهشهای مهدوی، 2(5)، صص 38‑39.
سلیمانی، جواد. (1386). رازداران حریم اهلبیت. قم: مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی.
سیجانی، علیاصغر. (کارگردان). (1389). مستند ظهور بسیار نزدیک است؛ مبشران ظهور. قم: قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت).
شوشتری، قاضی نورالله. (1392). مجالس المؤمنین (مصححان: ابراهیم عربپور، منصور ستایش، محمدحسن خزاعی، محمدعلی علیدوست، و محمدرضا محمدیان، ج5، چاپ اول). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
شهبازیان، محمد. (1394). ره افسانه. قم: انتشارات مرکز تخصصی مهدویت
صافی گلپایگانی، لطفالله. (بیتا). منتخبالأثر. قم: انتشارات مؤسسۀ السیدة المعصومه.
صداقت، محمدجواد. (1391). نگرش به مهدویت در عصر صفویان (سید حسین فلاحزاده). پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه باقرالعلوم×، دانشکدۀ علوم سیاسی و اجتماعی.
صدوق، علی بن الحسین. (1395). کمال الدین و تمام النعمة (محقق: علیاکبر غفاری، ج1 و 2، چاپ دوم). تهران: انتشارات اسلامیه.
صدوق، محمد بن علی. (1362). الخصال (محقق: علیاکبر غفاری، چاپ اول). قم: جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم.
صدوق، محمد بن علی. (1403ق). معانی الاخبار. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
صفری فروشانی، نعمتالله. (1395). منصب بابیت امامان در ترازوی نقد. شیعهپژوهی، 2(6)، صص 91‑123.
صمدی، قنبرعلی. (1386). تأملی در باب ارتباط و ملاقات با امام زمان. مشرق موعود، 1(1)، صص 9-36.
طوسی، محمد بن حسن. (1425ق). الغیبة (محقق: عبادالله تهرانی و علیاحمد ناصح، چاپ اول). قم: دارالمعارف الإسلامیة.
عرفان، امیرمحسن. (1392). قبیله تزویر. قم: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود.
عرفان، امیرمحسن. (1395). مواجهۀ ائمه با مدعیان دروغین مهدویت. قم: انتشارات مرکز تخصصی مهدویت.
عرفان، امیرمحسن؛ صفریفروشانی، نعمتالله. (1393). گونهشناسی مدعیان دروغین مهدویت. مشرق موعود، 8(30)، صص 84‑10.
فراهیدی، خلیل بن احمد. (1409ق). العین (ج4). قم: نشر هجرت.
قاضی، وداد. (1974م). الکیسانیه فی التاریخ و الادب. بیروت: بینا.
کاشانی، میرزاجانی. (1328). نقطه الکاف (به همت ادوارد براون). هلند: بریل.
کامیاب، مسلم. (1400). بررسی ایدۀ تعدد قائم در جریان مدعی یمانی. قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
کریمی، سهیل. (کارگردان). (بیتا). مستند روزنۀ انحراف. قم: . قابل دسترس در: (آرشیو مرکز تخصصی مهدویت)
کلینی، محمد بن یعقوب. (1407ق). الکافی (ج11). تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مجلسی، محمدباقر. (1403ق). بحارالأنوار (ج51). بیروت: دار احیاء التراث العربی.
محمد اف، قدیر. (1390). مقایسۀ تطبیقی اندیشۀ مهدویت از دیدگاه اسماعیله و امامیه. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی.
محمدی هوشیار، علی. (1397). درسنامۀ نقد مدعی یمانی. قم: انتشارات تولی.
مدنی، سید جلالالدین. (1391). تاریخ سیاسی معاصر ایران (ج1). قم: جامعۀ مدرسین حوزۀ
علمیۀ قم.
مراد خلج، محمدمهدی؛ روشنگر، محمدمهدی. (1393). پدیدۀ طلوعیان و نقش انگلیسیها در شکلگیری آن. پژوهشنامۀ تاریخهای محلی ایران، (5)،
صص 152‑157.
مرسلوند، حسن. (1388). گفت و شنودهای علیمحمد باب با روحانیون تاریخ ایران (چاپ اول). تهران: تاریخ ایران.
مصطفوی، حسن. (1386). محاکمه و بررسی در عقاید و احکام و آداب و تاریخ باب و بهاء. تهران: مصطفوی.
منصوری، عبدالعالی. (1431ق). گفتوگوی داستانی دربارۀ دعوت مبارک یمانی. بیجا: انتشارات انصار یمانی.
مهدیانفر، رضا. (1394). رویکرد تطبیقی به پایان تاریخ از نگاه قرآن و نظریههای معاصر. قم: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی|، مؤسسۀ آیندۀ روشن.
نجفی، محمد باقر. (1383). بهائیان. تهران: مشعر.
نوبختی، حسن بن موسی. (1391). فرق الشیعه (مترجم و تعلیق: محمدجواد مشکور). تهران: علمی و فرهنگی.