1. آژیر، اسدالله. (1388). گونهشناسی موعود در یهودیت (در کتاب: گونهشناسی موعود در ادیان). قم: انتشارات دانشگاه ادیان.
2. ابن سعد، محمد ابن سعد. (1410ق). الطبقات الکبری. بیروت: دارالکتاب العالمیه.
3. ابن حیون، نعمان بن محمد مغربی. (بیتا). شرح الأخبار. قم: موسسه علمی و فرهنگی سیدالشهدا×.
4. ابوالفرج اصفهانی، علی ابن الحسین. (1403ق). مقاتل الطالبین. قم: مکتبةالحیدریه.
5. ادیبی، حسین؛ انصاری، عبدالمعبود. (1385). نظریههای جامعهشناسی. تهران: جامعه
6. اشعری، سعد بن عبدالله. (1387). المقالات و الفرق (مترجم: فضایی). تهران: آشیانه کتاب.
7. الدملوجی، صدوق. (1368). الیزیدیه. طبع الموصل.
8. بدوی، عبدالرحمن. (1389). تاریخ اندیشههای کلامی در اسلام (مترجم: حسین صابری). مشهد: بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی.
9. بغدادی، عبدالقاهر بن طاهر. (1419). الفرق بین الفرق (مترجم: مشکور). بیروت: المکتوب العصریه.
10. بیرو، آلن. (1367). فرهنگ علوم اجتماعی (مترجم: باقر ساروخانی). تهران: کیهان.
11. توسّلی، غلام عبّاس. (1385). نظریههای جامعهشناسی، نشر سمت.
12. حسین، جاسم. (1393). تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم# (مترجم: سیدمحمدتقی آیتاللهی). تهران: امیرکبیر.
13. حیدری، مصطفی. (1391). ادعاهای مهدویت و علل ظهور آن در سه قرن اول اسلام. پایاننامه کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی مشهد.
14. خضری، سیداحمدرضا. (1393). تشیع در تاریخ. قم: دفتر نشر معارف.
15. خواجویان، محمدکاظم. (1376). تاریخ تشیع. مشهد: جهاد دانشگاهی.
16. دورکیم. (1383). صور بنیادین حیات دینی (مترجم: باقر پرهام). تهران: نشر مرکز.
17. رازی، ابوحاتم. (1390). گرایشها و مذاهب اسلامی در سه قرن نخست هجری (مترجم: علی آقانوری). قم: مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب.
18. ریترز، جورج. (1380). نظریههای معاصر در جامعهشناسی (مترجم:ی محسن ثلاثی). تهران: انتشارات علمی.
19. زین عاملی، محمدحسین. (1393). شیعه در تاریخ (مترجم: عطائی). مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
20. الشامی، فضیلت. (1367). تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
21. صادقنیا، مهراب. (1381). تصاویر انتظار در عهد جدید.مشرق موعود، شماره صفر.
22. صادقنیا، مهراب. (1388). گونهشناسی موعود در مسیحیت (در کتاب: گونهشناسی موعود در ادیان). قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
23. صادقنیا، مهراب؛ توسّلی، سعید. (1395). هزارهگرایی رویکردها و گونهها، در مجلّه انتظار موعود، 12(52)، صص 71-94 .
24. صادقنیا، مهراب؛ کاظمیراد، رضا. (1392). مقایسه نقش موعودباوری در ایجاد فرقههای نو در اسلام و مسیحیت در دو قرن اخیر. نشریه مشرق موعود، 7(27)، صص 83-106.
25. کلینی، محمد بن یعقوب. (1379). الکافی. تهران: نشر تهران.
26. گولد، جولیسو؛ کوالب، ویلیام. (1376). فرهنگ علوم اجتماعی (جمعی از مترجمان). تهران: نشر مازیار.
27. لوکمان، توماس؛ برگر، پیتر ال. (1387). ساخت اجتماعی واقعیّت (رسالهای در جامعهشناسی شناخت) (مترجم: فریبرز مجیدی). تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
28. لوئیس، برنارد و دیگران. (1363). اسماعیلیان در تاریخ (مترجم: یعقوب آزند). تهران: مولی.
29. محمدپور، احمد. (1389). ضد روش. تهران: لگوس.
30. محمدی، بیوک. (1386). درآمدی بر روش تحقیق کیفی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
31. مختار اللیثی، سمیرة. (1978م). جهاد الشیعه فی العصر العباسی الاول. بیروت: دارالجیل.
32. مرتضی العاملی، سیدجعفر. (1416 ق). الحیاة السیاسیة للامام الرضا×. قم: جامعه مدرسین.
33. مسعودی، ابوالحسن علیبن حسین مسعودی. (1370). مروجالذهب و معادنالجوهر (مترجم: ابوالقاسم پاینده). تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
34. مشکور، محمدجواد. (1398). تاریخ شیعه و فرقههای اسلامی تا قرن چهارم. تهران:
اشراقی.
35. منهایم، کارل. (1355). ایدئولوژی و اتوپیا: مقدّمهای بر جامعهشناسی شناخت (مترجم: فریبرز مجیدی). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
36. نامعلوم. (بیتا). اخبار الدوله العباسیه وفیه اخبار العباس و ولده. بیروت: دارالطلیعة.
37. نوبختی، محمد بن موسی(1358) . فرق الشیعة (مترجم: محمدجواد مشکور). بیجا.
38. هاینس، هالم. (1389). تشیع (مترجم: محمدتقی اکبری). قم: نشر ادیان.
39. همیلتون، ملکم. (1394). جامعهشناسی دین (مترجم: محسن ثلاثی) تهران: نشر ثالث.
40. Arjomand. Said. Amir. (1993). Religion & the Diversity of Normative Orders, in: the political.
41. Mattison, C. (2008). Introducting Moral Theology: True Happiness and the virtues, Brazos Press.
42. Cohen, Norman. (1957). The pursuit of millennium: revolutionary millenarians and mystical anarchists of middle, Palading, Granada, Publishing.
43. Glock and Charles and Rodney Stark. (1965). Religion and Society in tension, Rand McNelly, Chicago.
44. Jones, Tony. (2011). The church is flat: The Reational Ecclesiology of the Emerging Church.
45. Johnson, Chalmers. (1966). Revolutiary Change. Boston, Little Brown.
46. Hobsbawom, E. J. (1959). Primitive Rebel: Studies in avchiac forms of social movement in the 19th & 20th centuries, Norton & Company, N. Y.
47. Taylor, C. (2007). A secular age, The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge.
48. Oliver, E., (2016). Theology: Still a queen of science in the post-modern era. in die Skriflig, 50(1), a2064.http://dx.doi.org/10.44102/ids.v50i1.2064Yinger.
49. Milton, J. (1957). Relligion, Society and the Individual. Mcmillan: New York.
50. Schwartz, (1978). Millenarianism in: Eliade (ed. in shief), the encyclopedia of religion, Macmillan, Pub: N. Y.
51. Slemser, Neil. (1962). Theory of collective behavior. Macmillan, New York.